Nosztalgia

Egy kis mesélés a motivációnkról, történetünkről

Régóta játszunk a Jazz Jackrabbit 2-vel, és az evvel járó öröm megosztása már korán felmerült bennünk. Ezért úgy gondoltuk, itt leírjuk, hogy pontosan hogyan is kezdődött ez az egész...

Interjú zzaj-el


Mióta játszol a Jazzel, hogyan ismerted meg a sorozatot?

zzaj: Valahogy mindig is jobban vonzottak a régebbi játékok. Lenyűgöz a hangulatuk, a saját kis világuk, felfogásmódjuk. Úgy érzem, hogy habár ma is készülnek jó játékok, mégis kevésbé hordoznak személyes jellegű értékeket. A platformjátékok pedig elsőbbséget élveznek nálam, így találtam rá a JJ2-re, 2013 nyarán. Először természetesen csak ismerkedtem a játékkal, de hamar beszippantott. Emlékeim szerint egy kis játszás után egyből a pályaszerkesztővel kezdtem el bíbelődni, és eléggé kifogásolható minőségű pályákat készítettem, amiket (sajnos) fel is töltöttem a J2O-ra, még Jazz2222 néven. :-) Miután éles kritikákkal felvilágosítottak, hogy ezt nem éppen így kéne csinálni, rájöttem, hogy a JCS nem az én kenyerem. Így hát inkább a többjátékos módot próbáltam ki, és nagyon élvezetes volt, még akkor is, ha nem vagyok különösebben ügyes játékos.

Mi az, ami megfogott a Jazz Jackrabbit 2-ben?

zzaj: Úgy érzem, nagyon sokat adott nekem a JJ2. A többjátékos módban megismerkedtem számos emberrel, akik közül egyel-kettővel máig tartjuk a kapcsolatot, és ez nekem hatalmas élmény. A JJ2 önmagában is jó játék, viszont szerintem ha nem lenne ilyen erős közösség mögötte, már inkább teljesen elfelejtődött volna. A Jazz2Online oldal is lenyűgözött; remek cikkeket írnak rajta, és a játékosok a mai napig aktívan látogatják és töltenek fel újabb és újabb alkotásokat. Ráadásul ez a játék nagyszerű projekteket inspirált: Louis K, akit a játékban ismertem meg, egy folytatást készített a JJ sorozathoz, ami a JJ3DX projekt volt. Átírta egy FPS játék kódját és skinjeit, pályáit, és egy 3D-s FPS Jazz Jackrabbit játékot csinált, el voltunk ámulva! Sajnos bizonytalan időre szünetelteti a fejlesztést (pedig multiplayer is került volna bele!), és ha jól emlékszem, már nem érhető el a JJ3DX linkje... Még meg kell említenem SAMIt, aki nagyon sokat segített nekem a JJ2 konfigurálásában, és tök jókat játszottunk!

Szóval egészen aktív játékos lettél. Hogyan jött a weboldal elkészítésének az ötlete?

zzaj: Hát, nem hívnám magam olyan veterán játékosnak, akadnak nálam sokkal hűségesebb és elszántabb rajongói is a sorozatnak! :-) Én teljesen meg voltam lepődve, hogy mennyire "népszerű" itthon is ez a játék. Elsősorban a jazzjackrabbit2.mindenkilapja.hu oldalt emelném ki, nagyon megörültem, amikor a JJ2-vel való ismerkedés során rábukkantam. Rengeteget segített, és szuper volt látni, hogy egy kis csapat magyar játékos összeállt, és klánokat alapított, aktívan cikkeket írt a weboldalukra. Játékon belül is meglepően sok magyarral találkoztam, így hamar kiderült, hogy nem fölösleges egy ezzel foglalkozó oldalt készíteni. Nagyon fontos szerepe van Spa2-nek is a weblap szerkesztésében, ugyanis többnyire együtt beszéltük meg, hogy mi is legyen az oldalon (a sok közös játszás közben, természetesen)! :-) A célunk az, hogy összegyűjtsük a magyar JJ2 játékosokat, és egy részletes tudástárat írjunk a játékról. Szeretnénk minél több pályát és más letöltést is felrakni az oldalra, ezeket a látogatók is beküldhetnek!

Paff, elkészült a weboldal. Mi volt a következő lépés?

zzaj: Igen, úgy 2014 körül kezdtük el Spa2-vel írni a jj2hun nevű weboldalt. Egészen sok minden felkerült rá, pályák, zenék, epizódok, még mások által beküldött letöltések is. Akkoriban még aktív volt a JJ3DX projekt is, annak fejlesztési helyzetéről is mindig beszámoltunk, valamint magyar nyelvű segítséget nyújtottunk hozzá. A csúcspont egy JJ3DX-ről készített végigjátszás videosorozat volt, de ez sajnos hamar félbeszakadt (a fejlesztés abbahagyása miatt). Aztán két évig teljesen abbamaradt az oldal szerkesztése, míg 2016-ban teljesen új rendszert kapott ez a weblapszerkesztő. Ekkor úgy döntöttük, több lehetőség áll előttünk, így létrejött a Jazzcarrot weboldal, és azóta itt folytatjuk a munkát. Mi volt a következő lépés? Hát, főleg a jj2hun-ról átvenni azt, ami már megvolt (azért nem szó szerinti másolásról van szó, sőt, ennek az oldalnak a többsége újonnan írt cikk).


Jazz Jackrabbit (C) Epic Games
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el